Cigányokról

744668_5.jpg

Egy gyönyörű könyvet szeretnék ajánlani mindenkinek, akihez eljut ez a bejegyzés. Mostanában nagyon elterjedtek ezek a ,,cigány-kérdések" meg az egyéb cigánysággal foglalkozó dolgok. Többnyire a propaganda is próbálja tömni a szennyet az emberek fejébe, ez utóbbi néha hozzám is eljut csak az a baj, hogy amely oldalamba ezt beletömik, a másikon egyből kijön: eredménytelen munka.

Engem azt hiszem, hogy mindig is nagyon érdekeltek a cigányok. Legfőképp a kultúra, amely hozzájuk köthető. Hogy hol éltek, honnan hova vándoroltak, milyen mesterségeket űztek, hogy folyton-folyvást vándorló életmódra kényszerültek, mert nagyon sok helyről kirekesztették őket.

Na most ez a könyv, amelyet Bencsik Gábor írt a cigányokról, azt hiszem, hogy többnyire kielégítette a tudásom szomját a cigányság eredete, története és a már fent felsorolt - és bennem elhangzott kérdések - iránt. Nekem a könyvtárban volt szerencsém ráakadni erre a könyvre és tényleg csak úgy véletlenül nyúltam rá. A cím azonnal elárult mindent és muszáj volt, hogy belelapozzak. Nem csalódtam. Valóban egy nagyon érdekes és történelem-gazdag kiadás. Mindenkinek ajánlom. Esküszöm, hogy ha valamilyen módom lett volna arra, hogy meglovasítsam azt a könyvtári könyvet, megtettem volna. Volt irodalom tanárnőm szokta mindig azt mondogatni, hogy temetőből virágot és könyvtárból könyvet lopni nem bűn.

Most újra megnéztem a borítót és bevillant, miközben az oldalait lapozgattam. Gyönyörűséges egy könyv kívül, belül. Néhol vannak benne unalmas és vontatott részek, de igazi unikumi darab. Amint lesz pénzem biztosan meg fogom venni ezt a könyvet. Nem maradhat le a polcomról. Sajnálatos módon akciósan sehol nem láttam úgyhogy várnom kell amíg lesz pénzem vagy várnom kell amíg le nem értékelik. Egyszer úgyis megszerzem szóval nem tud elmenekülni előlem.

Érdemes megvenni, ha telik rá.. ha nem akkor a könyvtárban is biztosan meglesz legalább egy példányban és onnan ki lehet kölcsönözni.