Nyár

Image(698).jpg


Nem is tudom, lehet hogy ez nem is ide tartozik, de megrendeltem 2 darab a képen látható könyvet, az egyiket, nevén említem: Zoran Drvenkar Jugoszláv Dzsigolóját egy nap alatt sikerült úgymond ledarálnom. Szenvedélyes olvasás... ha van mit. Olyan furcsa volt, hogy reggel mikor kihozták, le sem tudtam tenni, egészen addig míg a végére nem értem. Ez történt vagy úgy 10-15 perccel ezelőtt. Az egész történet szürkesége, komorsága annyira belémovladt, hogy mikor a végére értem, az a 2 perces sírás már teljesen természetesnek hatott egy ilyen nem happy-endes regénynél.

A történet Branko-ról szól, a 23 éves fiatalemberről, aki a 90-es évek közepén a széthulló Jugoszláviából menekülne. Eközben elkerüli kötelező sorkatonaságát egy kitalált betegséggel, s unokabátyjánál, s annak feleségénél bújkál. Eközben munkát talál, mint hentesárú kihordó, s egy esős napon felveszi a nála körülbelül 10 évvel idősebb kocsmai pultósnőt, Ivankat, aki a szakadó viharban stoppol. Itt kerül elsőként a férfi egy szimpla orális szex alapú nagyon gyors úgymond ''kapcsolatba'' nővel. És persze itt meg is mozdul benne valami. Úgy érzi nem közömbös számára a hölgy. Napokkal később viszont az eset miatt, annyira elszégyelli magát a két fél, hogy megpróbálják kerülni egymást, majd mikor Branko felül kerekedik gyávaságán, felkeresi a csinos Ivanka-t, de annak márcsak a felakasztott holttestét találja a nő lakásán, amint az a csilláron lóg. Ivanka öngyilkossa indítja el a férfiban azt a világszemlélet, hogy mint prostituált, férjes, unatkozó asszonyoknak, akár 60 éveseknek is, pénzért árulja el a testét, s persze közben-közben az író belecseppenti, hogy ezekben a nőszemélyekben Branko folyton csak Ivanka-t keresi... mindhiába... Ugyanakkor folyton menekül, minden nap attól fél, hogy a rendőrök elkapják őt. Később a saját anyja is elárulja. Apja korábban már rákban meghal. Anyja később szívelégtelenségben... márcsak húga marad, aki végül, mikor Branko-t rajtakapja a az előkelő Mathilda gazdag férje, a főhős elég mély sebet kap. Ez után, és végezetül egy lopott kocsival próbál menekülni, mostmár Németországból, s miközben elvérzik, hallucinál, s Ivanka-t látja maga előtt, amint lestoppol, s újra megkéri Branko-t, hogy fuvarozza el a kocsmáig... A legérdekesebb, hogy mikor a legvégén menekül, ömlik a vér az oldalából, felemlegeti azokat a dolgokat, amikre vágyik, olyankor már bármi jó lenne neki. Felsorolja az álmait, a vágyait. Amik soha nem váltak valóra. Olyan vágyakozással mesél róluk, hogy személy szerint engem meghatott. Az egész könyvet áthatja a depresszió, a magány, a keresés, a komorság, a ridegség, a városok szürkesége. Tömör, kemény, őszinte dráma, egy kis erotikával megspékelve.

Ajánlom mindenkinek, hogy vegye meg, mert szeptemberig az alexandra.hu -n csak 600 Ft- ! ... bennem mély nyomot hagyott...

Ezek után a képen látható bal oldali könyvvel fogom fojtatni...

Amikor megkaptam a könyveket... csak könyvek voltak... mégis úgy éreztem, nekem a világot jelentik. Nagyon boldog voltam azokban a pillanatokban amikor magamhoz ölelhettem őket. Abban a pillanatban úgy éreztem, virágokon kívül, engem már csak egy jó könyvvel lehet levenni a lábamról.

Zoran Drvenkar - Jugoszláv Dzsigoló